Saturday 22 October 2011

Come On lah! Kita kan Students U ..

Salam. Hyep.
Kembali setelah lama menyepi.
Dengan nama blog yg baru.
Weee~~

Aku nak citer sikit pasal perangai yg tak sopan.
Dari pandangan ak ni.
Kalau kita belajar setinggi mana pun,
janganlah nak tunjuk hebat or berlagak!

Orang tua lebih tinggi tarafnya dari kita.
Kecik2 kita diajar tunduk bila jalan depan orang tua.
Kalau mase kecik kita boleh buat, kenapa tidak sekarang?
Mana perginya sopan dan santun yang di ajar ibu ayah?
Dah lupa semua tu?
Sebab kita dah jadi students U?
Rasa taraf terlalu tinggi sampai tunjuk lagak kat makcik/ pakcik cleaner?
Tukang sapu sampah? Tukang potong rumput?

Come on lah!
Kita kan students U.
Kalau kita rasa masuk U kita dah cukup hebat,
memang kita SILAP..!

Lagi satu yang ak geramnya.
Ok2, ak pun bukanlah baik sangat, tapi ak tak jahat.
Sedih bila tengok makcik2 datang meniaga kerepek ngn kuih muih.
Bawak plastik besar n berat.
Datang bilik ketuk satu2 pintu.
Tapi reaksi students U yang "sopan"
Hanya menggeleng kepala dengan muka yang masam.
Then, hempas pintu.
Apa motifnya hempas2 pintu?!
Sopan la sikit. Tak da budi bahasa langsung.....

p/s : aku benci orang berlagak!
*makcik berniaga mencari rezeki bukan minta simpati.

3 comments:

Nazurah said...

yg ni aku tak boleh kompromi..ko igt ko dah beso!..stupid pye student..org tue tu hormat la..aku..walaupun aku tak banyak dulu, aku tetap beli klu makcik2 mai bilik..seringgit pun jadi la beb..

Nazurah said...

*duit

Unknown said...

tu la pasai. lau xde sgt pun, kot la wet kering abis, x cucuk g. cakap la baik2. senyum sikit.

ni geleng pale, tarik muke. pastu hempas pintu.
SANGAT biadap. ce byangkan mak dia mkcik tu. pe perasaan dia. sume nk kene ajar..

Post a Comment