Tuesday 30 August 2011

Hampir-hampir Bertunang.

Salam sumer!
Tajuk macam suspend kan?
Haha..

Tadi aku berhenti online jap.
Pergi raya umah 'orang jauh' (jiran depan umah)..
Tengok syok on9, mak aku suruh siap-siap nak pergi beraya..
Ni yg paling aku malas nak bersiap!
Aku pergi lewat sikit..(minx adik tunggu jap) :)
Siap ala kadar je (pakai baju kurung adik + tepek bedak semata!)
Kompem muka aku nampak pucat macam mayat +_=
Lantaklah. Layankan aje ~

Sampai rumah jiran, aku tengok ramai tetamu.
'uit, ade kenduri ke ape ni?'
Aku ngan adik masuk jugak la.
Dah sampai gate, tuan rumah pun dah nampak kitorang.
Takkan nak patah balik kan..

Last2 aku duduk sebelah nenek separuh abad.
Borak rancak! nenek tu dengan mak aku la.
Aku diam je. Kadang2 je tergelak.
Lau lawak diorang tak berapa nak menjadi aku senyum jek!
Senyum sinis. Haha. =P

Borak punya borak, ade la sorang pakcik ni tanya dekat kawan dia,
"anak ko berapa orang?"
Nenek ni terus potong cakap, tak sempat kawan dia nak jawab.
"Alaah! tak payah tanya la pasal anak. Buat malu je. Nanti jawapannya 3 orang. 4 orang.
Dulu, anak berapa? 8, 10,14 orang!" aku tengok muka nenek tu cakap penuh bersemangat~
Pakcik2 tadi tu pun terdiam. Hormat pandangan orang tua kot.
Itu zaman dulu kala kan. Tak boleh nak samakan dengan sekarang. :)

Last2 rombongan nenek tu dah nak beredar.
Diorang ni memang ramai giler r!
Dekat 30 orang gak kot. Lau aku jadi tuan rumah, memang tak terlayan la semuanya...
Layan yg berkepentingan je.
Dalam rombongan tu, aku tengok ramai jugak la orang bujang.
Ade yg nampak budak2, ade yg cute!
Aku dok usya yg cute tu je dari mula sampai..hehek..cuci mata :D

Dah salam dengan makcik2, turn salam dengan nenek pulak.
Tiba2 dia tanya aku, "ko dah bertunang belum?"
Wah nenek ni. Ade ke itu yg ditanya?
Dengan tersipu-sipu malu aku jawab, "belum lagi". sempat la aku selitkan sedikit tawa. huhu +_+
"eh apo lak ae ko tak tunang lagi? boleh la tunang dongan cucu nenek."
Haa parah!

Dia sambung lagi, "jap2..achik! achik2". Dia panggil cucu dia.
Aku dah cuak ni! Biar betul nenek ni.
Tak sanggup aku termasuk antara golongan orang yg jodoh ditentukan keluarga. uhu~
Aku cakap cepat2, "takyah3".
Tapi nenek ni panggil lagi, "achik". Lelaki tu dah pandang pun.
Aku ucap, "astagrfirullah al 'adzimmmm!".
Terus nenek tu cakap, "eh, nenek gurau je"..
(kalau lelaki cute tu nak dijodohkan ngn aku tak pe gak! bhaha)

Aku tanya adik, "nampak macam marah ke suara orang tadi?"
"Ha'ah!"

p/s : patut la aku tengok muke nenek tu macam cuak je! agaknye dia terkejut aku cakap mcam tu kot! haha..sape suruh mandai2. Sorry nek! Selamat Hari Raye. Ehe!
aku nak kawin dengan orang yg aku betul2 kenal jek. (Tapi nak cakap lebih pun tak leh jugak =.=)

1 comments:

Nazurah said...

hakhakhak..makin best la blog ko ni..

lawak nenek tu..kalau aku..terus bla..

Post a Comment