Sunday 25 March 2012

CANTIK?

Cantik? Biasanya dikaitkan dan sinonim dengan perempuan yang mempunyai rupa paras yang menarik. Kalau lelaki kita tak panggil cantik. Kalau ada "jejaka cantik", kompem mamat tu GEDIK! Euw~


PONDAN. Tapi memang cantik. Astaga =.='


Cantik ni sesuatu yang abstrak. Sehingga sekarang, tiada seorang pun yang mampu mentafsirkan cantik itu dalam erti kata yang sebenar yang lengkap lagi jitu. Kadang-kadang bila kita cakap perempuan tu cantik, orang lain kata biasa aja! Bila kita rasa perempuan tu biasa aja, orang lain cakap sebaliknya.


Bagi nak membuktikan hujah aku ni. Walhal memang dah ramai berhujah benda yang sama. Lantak p la kat depa kan. Hehe. Okay! Otak aku tiba-tiba terpikir nak cakap pasal cantik ni sebab tadi aku dengan kawan aku dok gado (tapi tak bertinjulah~) cakap yang perempuan tu cantik. Aku cakap cantik, dia cakap tak cantik. So, aku pun usya la Pakcik Google punya image.


Wanita Tercantik Di Dunia 2012


Cuba korang usya, yang mana satu paling cantik sebenarnya?
Sebelum korang listkan, aku listkan top 5 dulu ye. Dari pandangan naluri seorang wanita...aku pilih ...


#1
Antara gambar wanita yang bertudung. Muslim no.1..!

#2
Nampak agresif! Agresif yang cantik :)

#3
Cantik yang ayu!

#4
Cantik tak perlukan make up yang tebal seinci >_<

#5
Cun!



Haa amacam? Sama tak dengan pandangan korang? Sebenarnya kalau click kat link atas tu, berlambak lagi yang cantik. Tapi banyak sangat gambar seksi. 


Seksi tak menunjukkan kecantikan sebenar seorang wanita! Aku benci perempuan seksi. Kita tak perlu seksi untuk menarik perhatian lelaki. Aku maksudkan seksi melampau. Sebab aku pun masih belum cukup bertudung litup untuk menyatakan kebencian ni sekeras-kerasnya. =.='


Okay, kalau artis Malaysia yang paling cantik. Pada aku, tak lain tak bukan ..

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Lisa Surihani yang CoMeL ^^


Opss..opss..opss! Jangan nak mempertikaikan pandangan aku ye. Kalau tak puas hati, korang buatlah entry sendiri. Listkan mana yang korang rasa paling cantik wokey~


Pada aku, sejujurnya, semua perempuan itu cantik! Kalau tidak pada paras rupa sekalipun, pastinya cantik pada akhlak budinya. Pastinya cantik pada sopan santunnya. Dan semestinya cantik pada lemah lembutnya :)


# Cantiklah hanya di hadapan orang yang berhak melihat kecantikan sebenar anda wahai wanita #


5 comments:

Unknown said...

Awak pun cantik pe? <--- tetiba. :D

Boo Radley said...

ummi keikhlasan..

Unknown said...

Khuzrin : HAHAHA. ketertibaan tu. :D


Eddy : sgt ikhlas gitu. huhu.

Boo Radley said...

mie den add kat fb knape tak approve..

Unknown said...

eddy : apo namo eh? namo pelik2 den tak app..takot stalker. haha. :P

Post a Comment