Friday 16 March 2012

Novel-Novel Cinta

# Novel pertama 'Aku, Kau, Kita' keluaran Alaf 21 dengan karya hebat dari penulis Orkid Edyliyne.

Novel yang penuh nilai-nilai murni yang romantis!

Novel ni mengisarkan tentang dua manusia yang berbeza tetapi berkongsi nama yang sama, Iman Firdaus. Seorang wanita dan seorang lelaki. Iman, seorang wanita yang bertanggungjawab untuk menjaga lima orang adik-adik lelakinya dan perlu melunaskan segala hutang yang kini mencecah RM 10 ribu setelah peninggalan arwah ibu bapanya setelah terlibat dalam kemalangan maut.

Dia perlu bekerja keras dalam usaha menyara dan membesarkan adik-adiknya dalam usia semuda 19 tahun memaksa dia untuk menjadi seorang wanita yang kasar bagi mengelakkan dirinya terjerat dari mafia yang sentiasa mengekori. Pertemuan tanpa rancangan antara Iman dan Aus, seorang pelakon terkenal, bermula di awal cerita apabila kedua-duanya melarikan diri dari mafia yang sebenarnya mengejar Iman Firdaus a.k.a Iman.

Bapa Aus memaksa Aus untuk segera mencari seorang isteri bagi menghentikan desas desus gosip percintaan lokasi yang sering timbul apabila Aus mula melakonkan sesuatu watak. Akhirnya Aus memilih Iman sebagai isteri kontraknya dan sanggup menyara adik-adik Iman. 

Pernikahan ini membawa mereka ke alam percintaan yang serius namun Iman ego untuk menyatakan gelora hati. Namun akhirnya Iman meluahkan segala rasa saat Aus meninggalkannya selama seminggu di rumah sewa lama. Kerinduan yang tak tertahan memaksa Iman untuk menurunkan ego demi orang yang dicintai. Dia tidak sanggup berjauhan dengan seorang yang bergelar suami. 

Dia akhir episod, sesuatu yang tak disangka-sangka. Apakah? 


# Novel kedua bertajuk 'Aku Pilih Dia' keluaran grupbuku karangkraf Alaf 21 dengan hasil penulisan bijak hebat Hezzy Azra. 

Jodohku bersama dia

Kisah dua beradik anak Dato' Ilyas dan Datin Raudhah; Raif Imran dan Ian Redza yang menyintai wanita yang sama, Johana Johan. Raif seorang kaki perempuan dan ego dalam melafazkan cinta walhal hatinya sentiasa bergelora dan ada ruang istimewa buat Johana. Namun keegoaannya memakan diri apabila Johana mula menaruh hati pada Ian, abang Raif.

Kisah suka duka, perit perih di alam percintaan, persahabatan dan hubungan tali persaudaraan akhirnya membuatkan Raif pasrah dengan ketentuan takdir Ilahi apabila Johana yang dikenalinya bertahun-tahun memilih abangnya, Ian sebagai hero dunia dan akhiratnya. 


p/s : Ni sinopsis yang aku reka sendiri atas pemahaman aku lar. Kalau nak lebih detail, korang baca la sendiri. Hihi! Novel ni aku pinjam dari kawan ak Zila a.k.a kaki novel. Novel pertama yang aku baca 'Aku, Kau, Kita' juga keluaran Alaf 21 yang ak pinjam dari rumet si Zila ni, Zura a.k.a kaki taiko. Novel dia pun best jugak. Senang cerita, semua novel yang aku baca memang best lah! Tak pernah lagi aku baca novel yang membosan atau mengecewakan.

Lepas ni baca novel lain pulak. ^_^

2 comments:

Nor Azila said...

Aku ade wak blk lagi 4 novel dri umah... klu nak PM me je... hahaha

Unknown said...

hahahaha. terbaik la ko :D

thanks yup. ^^

Post a Comment