Friday 16 March 2012

Ikut Majoriti - Jawapan Paling Selamat

Aku bukanlah seorang yang selalu memberi arahan, tak juga mudah menurut arahan. Orang cakap 'yang sedang-sedang saja, yang sedang-sedang saja. Ewah~'


Seronok pulak diorang ni dengar aku nyanyi. HAHA!


Haa lebih kurang gitu lah. So bila ada orang ajak keluar berjalan, melepak, bershopping atau yang sewaktu dengannya, jawapan aku "aku ikut majoriti je".


:: Bagi aku itu jalan paling selamat bilamana aku sebenarnya taknak / tak mahu / tak ingin kan sesuatu, tetapi perkataan itu yang aku beri bagi menjaga hati sesetengah pihak ::


Lagipun bukan apa, kalau cuma aku seorang je yang tak bersetuju, sedangkan orang ramai yang setuju, takkanlah sesuatu perkara itu tak menjadi hanya kerana aku tidak bersetuju. Aku pun bukannya seorang autokratik yang memaksa orang ramai mengikut kehendak aku. Tetapi aku lebih kepada sifat berdemokrasi. :)


Tapi kan .. Tapi kan ..!

Haaaaaaaahhh??

Tadi ada sorang member aku ni cadangkan, "wei, kita berphotoshoot nak? tanda kenang-kenangan. kita pun bukan lama lagi kat sini. Mai, Mira dengan Zila pun dah last sem. Jom r! Tapi berbayar lah"

Waa berbayar pulak. Awal-awal aku dah okay, tang bayar tu yang prob sikit. Diam je lah~

"ko nak tak Ummi?"

"Hurm, aku? Korang nak tak?" aku buat-buat tanya dua orang member aku yang buat-buat sibuk baca novel. Konon jalan selamat supaya tak disoal lah tu. Muka penuh khusyuk. Tunduk!

"nak ke? bayar berapa?"

"aku ikut majoriti"

Huit. Terkejut aku. Ayat aku depa curik. 'Ek eleh, bukan ayat ko sorang je la. Perasan jek minah Ummi ni'

# Huisyh. Ayat aku tu! =.='

p/s : nak ke tak eh..? "ikut majoriti lah~"







2 comments:

Nazurah said...

aku ikut majoriti jugak...=,="

Unknown said...

haha. majoriti jawapan paling selamat~

Post a Comment