Wednesday 25 May 2011

5 Perkara yg Paling Dibenci Bila Berada Dalam Bas..

No. 1: Bila orang berborak tak berhenti.
Aih, gua pantang betul dengan orang yg macam ni. Dari mula dia naik, bercakap tak berhenti. Tau la awak tu naik dengan kawan. Nak berborak boleh je, tapi jangan la kuat-kuat. Kawan tu duk sebelah je kot, bukan duduk selang 5 kerusi! Terganggu tau.

No. 2 : Bila handphone asyik berbunyi.
Yang ni lagi satu. Gua pantang betul la. Tak kisah la nak mesej dengan siapa-siapa pun. Tapi kalau dah mesej dengan bf/gf, silent mode la! Sekali dua bunyi mesej masuk tak pe la. Ni dah berpuluh-puluh kot, tak reti-reti nak silent?!

No. 3 : Bila orang tengok movie pakai laptop.
Kalau laptop tu Apple Brand, tak pe la ko nak duk bukak sound kuat-kuat. Ni brand tutttt jek. Kalau nak layan movie sangat, kot bosan dalam bas yg tak ada tv kan, pakai la hearphone! adeh..semuanya tak reti bahasa. Tak ada sivik langsung. Please respect other person la. Respect our privacy. My privacy k!

No 4 : Bila orang belakang bawak beg besar letak dekat seat.
Ini memang gua betul-betul pantang. Kalau lu ade barang berharga dalam tu, lu simpan dalam beg kecik aje lah. Tak perlu bawak beg tarik lu tu kat seat! Bila malam-malam, gua nak turunkan kerusi, tak boleh tau minah! Ko ingat sedap ke tido dengan kerusi yg tegak je tu? Nak tegur takut kecik hati, tak tegur kang makin menjadi-jadi..Grrrrrrr!!!

No 5 : Bawa makanan banyak-banyak.
Gua tau perjalanan kita ni ambik masa 10jam. Tapi tak perlulah lu bawak makanan punya banyak. Tak mati pun kalau lu just makan gula-gula. Ok what! Dah la makan keropok. Time nak bukak plastik tu pun dah bunyi punya kuat. Lepas tu mengunyah pulak! Mulut tu kalau makan tak bunyi tak boleh ke? Sopanlah sikit. Lu nak bagi kitorang semua terliur ape? Ke lu memang makan macam tu? Isyh!

p/s : 5 perkara ni betul-betul gua geram masa naik bas semalam. Panas jek dalam bas tu!
Perkataan gua ni digunakan bagi nak menggambarkan keganasan. Sebab gua memang betul-betul bengang dengan perangai manusia-manusia yg tak reti nak respect privacy org lain ni.



* Mulai sekarang, penggunaan saya akan diubah menjadi 'aku' semula. Pertukaran hari tu sebab my lecturer kata dia nak suka baca blog orang, so agak risaulah di situ. Hehe. =D

0 comments:

Post a Comment