Saturday 21 May 2011

Kerisauan Melanda!

Fuhhh! Exam business law 23hb Mei ni, tapi bukan itu yang saya runsingkan. Time cuti sem 3 bulan ni yang saya dok pikiaq. Risau betul kalau time cuti ni saya x dapat kerja. Mau mati kutu duk umah 3 bulan, dah la x dapat duit gaji, x dapat pengalaman keje pulak 2.

Tadi saya usya2 jawatan kosong yang ada sekitar Jasin, Melaka dengan Sg. Buluh, Selangor. Dua tempat ni je lah harapan saya tok keje. Melaka duk dgn parents, Sg. Buluh duk dgn akak. Aisyh. Semua jawatan yang ditawarkan bersyarat, pengalaman kerja sekurang2nya 5 tahun. Tu dia. Paling minimum pun 2 tahun.

Ye saya tahu tu untuk jawatan yang top level, saya bukan fikir nak keje masa cuti 3 bulan ni, saya fikir masa saya dah graduate nanti. Kalau tak ada pengalaman kerja langsung, grrrr! Tak berani cakap la..=.=

Buat sementara waktu ni, apa yang ada dalam kotak fikiran, saya nak try apply kerja di kedai bunga, butik, guru tadika. X kisah keje profesional ke tak, yang penting penglaman dapat, pulus pun massyukkk! Hahaha..Kalau tak dapat tiga2 2, terpaksa la apply keje dekat supermarket! Pas2 nak minx cashier ataupun promoter! Hehe. ^_^

Dulu saya pernah keje, lepas spm. Masa tu bodo2 je. Nak kena interview saya x pandai jawab. Dah la pakai t-shirt yg sekarang saya buat baju tidur, seluar track suit yg sekarang dah hilang mana ntah, tudung fashion lama punya 2! dan pakai selipar. Selekeh giler kan?! Tp alhamdulillah dapat keje jugak. Cuma HR Fajar 2 bg warning, "lain kali kalau nak pergi interview, jgn pakai selipar ya!"..saya ya kan aje. =D

Silapnya masa 2 bila kena interview nak job apa, saya kata x kisah mana pun asalkan dapat kerja. Sebenarnya saya nak job cashier. Saya suka berkerja dgn duit! Tp sbb nervous sgt, jawab mcm 2 je lah. Adeh. Sekali saya dapat job "handbag and shoes department". Hehe okey la. Asek dok pandang kaki org je la. Macam2 jenis, macam2 warna, macam2 bau! Sabor je lah!

Masa kerja mesti ada konflik dgn senior, bukanlah kena buli. Tp disebabkan name tag saya yg berjawatan "handbag and shoes department" 2, sy terpaksa jaga dua2 department. Dah la dua2 2 jauh2, nak kena berjalan. Aih, xpe2. Saya rasa diorg2 tu jeles saya dapat 2 job kot. Haha! =P

p/s : Saya harap sangat masa cuti sem ni saya dapat kerja. kalau boleh nak lah kerja yg profesional sikit. Bukan demand, tp nak cari yg bersesuaian dgn my education level jah. Wee.

Berdoa penuh harapan. Semoga dimakbulkan. Amin..:)

0 comments:

Post a Comment