Monday 23 May 2011

Terima Kasih En. Mohsein!

Salam..exam saya dah settle! yeay. Tadi paper business law. Last paper.

Saya ni dari form 1 lagi memang tak suka baca-baca ni. Lagi-lagi subjek sejarah! Memang saya failed. Tapi alhamdulillah result tok pmr dan spm ok la. Huu.

Masuk u ni, saya seboleh-bolehnya nak mengelak dari terambil subjek-subjek membaca ni. Aih... Memang saya allergic. Tup-tup kena ambik jugak subjek-subjek ni semua. Undang-undang perniagaan ni subjek wajib pulak. Adeh. Layankan je lah~

Mula-mula memang saya tak expect apa-apa langsung dengan subjek ni. Lagi pulak ada satu hari tu saya kantoi menipu pulak! Memang cari nahaslah. Demi nak dapat 1 markah, malu satu hari dibuatnya. HAHA. Tapi tu lah. saya ni memang tak boleh nak buat oanr sikit, sekejap je kantoi. Masa tu kena submit group assignment, agaknya En. tu marah kot, terus dia suh anta kat bilik dia. adoi. Tapi yg hantar tu bukan saya, sebab saya nak rushing pergi dkg 1 sebab nak buat presentation subjek Brand =.=

Lepas tu terus saya lagi down la dengan subjek law ni. Tapi hari tu saya dengan pah pergi ambik paper mid sem. Walamak! Our group assignment got full mark!! 35 mark dapat free-free macam tu je. Pergh. Anugerah dari Ilahi. Alhamdulillah. Lepas tu lecturer semak paper mid sem, saya dapat la 12 markah. Sepatutnya 11 kot, tapi sebab yang akhir sekali tu saya buat memang panjang lebar, tapi tak ada isi langsung. 1 tanda markah kesian. HAHA..Jadi totally my carry mark 52/60. Banyak kan? tapi ada lagi kawan saya yg dapat 58/60.. Hebat!

Then saya pun bodek-bodek sikit mintak tambah markah, sebab pah dapat 2 lebih dari saya. Hehehe. Tapi tak dapat pun. Ada cina tu dari pukul berapa ntah dia merayu, sebelum kami datang dia dah ade, kami nak balik, dia x balik2 lagi. Huhu. Last-last kami mintak la tips. Nak mintak banyak-banyak sikit. Tapi tu lah, tips tu saya dah lupa saya letak mana. Jadi saya baca tips yg dipost2 melalui fb dari kawan saya.

Jam 5.00pg : dah bangun untuk sambung study. sebab ketaq sangat kan. tidur pun tak lena. Huhu. Pukul 7 dah mengantuk balik, tapi saya tak berani nak tidur. nanti terlajak pulak.

Dalam dmas : Hurm..Hurm..Hurm..Agak blank seketika. =.=
Selak punya selak, En. Mohsein lalu. saya buat muka bodo je la. Memang bengap pun pasal law ni. Haha. "ok ummi?" "Hurm?" terkejut. dalam hati sempat fikir. 'dia tegur aku ke?' "takkan awak tak baca?" suara dia tak lah menjerit. slow je. tapi sebab nama pun dalam dewan peperiksaan. dewan yang sunyi sepi. bila orang bersuara, mesti akan dengar. so apa lagi, ada la lebih 8 pasang mata yang memandang. Pergh! segan kot. ~_~

Tapi lepas kena tegur tu, saya rasa bersemangat pulak nak jawab. Sebab dari sem 1 lagi lecturer2 lain tak pernah tegur saya. rasanya tak pernah. tak pernah la tanya "ok ummi?". hahaha. rasa diri macam popular la. tapi dalam masa yg sama saya tengok kad matrik saya tu, hurm. lantaklah. jawab je.

Jam 11.30pg : Haa..dah mula tulisan macam cakar ayam. idea tunggang langgang. isi lari lintang pukang. aih tak peduli. yang penting aku kena keluar dewan sebelum pukul 11.45. kalau terlambat keluar, alamatnya terpaksa la menunggu semua kertas dikutip, baru boleh keluar. tak suka macam tu. haha.

Masa jalan tu saya nampak la ria, so saya senyum lebar. siap ajak dia keluar lagi. Wahhh, jalan macam saya dah siap perfect je. tapi hampeh je. haha. "ok ummi?" saya mencari-cari suara tu. oh, En. Mohsein! tapi disebabkan kesejukan yg teramat dalam dewan tu, telinga saya kurang berfungsi dengan baik. jadi saya terpaksa bertanya lebih kurang 3x! huhu. mesti orang yg duduk belakang nak jawab exam tu stress. Maaflah ye. Haha. Leas 3x, En. Mohsein tanya "boleh dapat A la?" saya jawab "ikut budi bicara encik la". pastu saya nampak dia tersengeh. saya pun terus la blah. segan sebenarnya. i ni kan pemalu. tak suka populariti ni. haha. poyo! =P

Bila pikir-pikir balik, macam ada harapan je nak dapat markah tinggi. orang kata kalau lecturer kenal kita, nanti dia bantu mana-mana yg patut. ye ke? tak tahu lah kan. depends on lecturer kot. ^_^

p/s : tapi rasa macam segan jugak. jawab tadi serius jawapan goreng je. tak ada ayat macam law langsung. haha. jadi segan la kalau saya digelakkan dalam diam. huhuhuhu. ~_~

anyway, want to thanks to En. Mohsein again coz dah kembalikan semangat untuk menjawab exam tadi! even En. Mohsein tegur orang lain jugak, tak kira. saya tetap terasa semangat yg diberi oleh seorg lecturer. kalau saya ada rezeki jadi lecturer, dalam dewan exam saya nak tegur semua student saya. kalau boleh! haha. hope result sem ni lebih baik dari sebelum2nya. Amin. ^_^"

0 comments:

Post a Comment