Sunday 8 May 2011

Blur ke? Hurm...

Orang kata saya blur bila saya tak pandai bermekap, nampak pucat..
Blur ke?
Kata mak, "tak payah la kau pakai mekap sakan waktu sekarang, nanti masa kawin tak naik seri wajah!"

Orang kata saya blur bila saya cuba mengawal perbelanjaan harian..
Blur ke?
Kata abah, "berjimat amalan mulia..biar miskin harta, asalkan x miskin ilmu di dada!"

Orang kata saya blur bila saya impikan pasangan yg penyayang dan kaya..
Blur ke?
Kata akak, "pilih pasangan yg menjamin masa hadapan, jangan sampai kita yg menanggung diorang!"

Orang kata saya blur bila saya terlalu skema dalam percakapan..
Blur ke?
Kata abang, "ayat-ayat skema melambangkan kematangan pemikiran seseorang!"

Orang kata saya blur bila saya masih suka dengan permainan kanak-kanak..
Blur ke?
Kata adik, "game menyeronokkan, dari mainan jugak kita boleh mencipta strategi kehidupan!"

Orang kata saya blur bila saya tanya soalan yg memang saya tak paham..
Blur ke?
Kata cikgu, "malu bertanya sesat jalan, jangan jadi bodoh sombong!"

Orang kata saya blur bila saya selalu pakai baju yg sama, style tiada beza..
Blur ke?
Kata ustazah, "jangan kamu ikut sangat fashion zaman sekarang, semuanya duniawi semata!"

Bagi saya, tak kisah apa yg orang nak kata..Asalkan kita tahu apa yg kita mahukan dlm kehidupan..
Biar blur sekarang, jangan blur di kemudian hari..
Anda semua blur dengan entri saya kali ni?
Kata saya, "blur yg mengajar kita cara mengenali perwatakan seseorang!"

Macam mana?Lu pikir la sendiri..Assalamualaikum..Uhu..~

4 comments:

sherry ferry said...

ummi adalah yg terbaik..
hidup ummi...

Unknown said...

uhu..terbaik ler sgt..hahaha..:D

Anonymous said...

haha..umi bab2 yg ko sebut diatas ko tak blur sebenarnye..dalam hal lain yg ko blur..huhu..
penulisan yg baik..

Unknown said...

Hahahaha..iye ke zura?
Selama ni ak rase itu r yg ak blur..
Tang mane lg plak ak blur eh?
Habaq mai..ce cite..ce cite..huhuhu..^_^"

Post a Comment