Thursday 21 April 2011

Dilemma.. +_+

Aidil..
Hadirmu tanpa disangka..
Kau muncul saat hatiku terluka..
Insan yg ku puja memilih sahabat baikku sebagai kekasihnya..
Sungguh hatiku hampa saat itu..
Lantas ku pilih dirimu sbg tempat membalas dendam..
Walaupun kau sudah tahu kenyataan,
Kau masih mampu untuk menerimaku..
Mulianya hatimu membuatkan aku terharu..
Pengorbananmu menjadikan aku seorang pencinta setia..
Saat bersama hatiku riang..
Bebas dari kesunyian kelam..
Pelajaranku langsung tidak terjejas..
Malah prestasiku semakin meningkat..
Mungkin jua kerana itu org tuaku merestui hubungan kita..
Setiap kali raya menjelma, setiap kali itulah kau dtg ke rumah..
Masuk tahun keempat, kau dtg bersama keluargamu..
Nampak seperti kita ingin bersama selamanya..
Ku dapat lihat mereka beramah mesra..
Hubungan kita sangat direstui..
Masih ku ingat ketika aku merajuk..
Tiada niat minta dipujuk..
Tak terduga, kau dtg ke rumahku..
Walaupun Melaka n Selangor tidak sejauh mana..
Tetapi keikhlasan hatimu dapat ku rasa..
Terima kasih teman..!
Setiap perhubungan pasti teruji..
Saat aku kalah dalam perasaan,
Tika kau mengalah dalam pertempuran..
Akhirnya kita terpisah jua..
Perpisahan itu tidak menjadikan kita musuh..
Sebaliknya hubungan kita bertambah akrab..
Malah lebih akrab dari bercinta..
Bagiku kau seorang yg penyabar..
Sabar dalam melayani setiap karenah diriku..

Saat kita terpisah,
Anzt datang menceriakan wajah..
Teman sekolah menengahku dulu..
Jua jiran rumah lama..
Namun hubungan ini x bertahan lama..
Setakat sebulan saja..
Kau berkata "cukuplah kita sekadar berkawan"..
Akhirnya aku putuskan untuk berpisah..
Tak mahu hatiku bertambah parah..
Hatiku yg luka masih berdarah..
Ku undur diri untuk menjaga hati sendiri..
Ku sedar siapa diriku..
Aku bukan seperti kekasih lamamu..
Yg sungguh ayu di penglihatan mata..
Bagiku kau seorang yg manja..
Sering membuatkan hatiku tersentuh dgn bait2 kata
Yang selalu kau luahkan..
Aku tenggelam dalam khayalan..
Walaupun tidak pernah seucap pun kisah kekasih lamamu diungkit,
Aku seorang wanita..
Hatiku cukup tulus memahaminya..
Tidak mengapa teman..
Aku redha atas perpisahan ini..
Ku percaya, kawan x mungkin menjadi kekasih..
Usah kau bimbang akan diriku..
Aku masih punya sahabat2 rapat..
Selamat tinggal kasih..~

Hati dan jiwaku kini kembali tenang..
Kemunculan Wan membawa sinar kebahagiaan..
Kelembutan wajahnya membuat aku turut menjadi lembut..
Setiap bait kataku kini semakin berhemah..
Khuatir diri tidak dihormati..
Aku seorang wanita, namun kekasihku lebih beradab..
Kerana itu aku berubah..
Ku mencari sahabat lama sebagai penasihat..
Agar gaya kesopananku dilihat..
Namun kekasih, mengapa aku ditinggalkan sepi
Saat aku menjadi milikmu??
Sebelum kita bersama, begitu banyak masa yg kau luangkan padaku..
Begitu banyak cerita yg kita kongsi bersama..
Setelah aku menjadi milikmu,
Kau biarkan aku melayari bahtera hubungan ini..
Seperti aku nakhoda, dan aku juga anak kapalnya..
Saat ombak cinta menghempas kapal hati kita,
Hanya aku yg berperang mengawal keadaan..
Kau umpama enak terlena dibuai mimpi indah..
Tanpa sedar kapal kita hampir karam..
Bangun kekasih..Sedarlah syg..
Jangan biarkan aku sendirian..
Hati, jiwa, dan mindaku tidak kuat untuk semua ini..
Tanpamu aku tak berdaya sendirian..
Bagiku kau seorang yg baik..
Mungkin aku yg tidak terlihat
Pengorbanan yg cuba kau lakukan untuk hubungan kita..
Ku hanya ingin kau tahu, aku tetap setia bersamamu..
Kerana ku yakin, pasti ada sinar bahagia menanti..
Ku hanya perlu bersabar dan bersabar..
Ku nantikan sinar itu dengan harapan menggunung..

Aidil, jangan runsingkan fikiranku lagi..
Ku mohon padamu..
Sms mu tadi yg berhasrat untuk melamarku sedikit sebanyak
Telah menggugat hatiku...
Tapi kau sendiri tahu, aku seorang yg setia bukan?

Anzt, jangan salahkan aku..
Bukankah kau yg berkata supaya kita "sekadar berkawan sahaja"..?
Kau muncul tiba2..Sms mu dtg mengejutkan diri..
Rajukmu kerna kiriman kiss mu yg x ku balas
Sedarkah kau bahawa ku kini kekasih orang?
Ku x mengerti apa yg sedang kau fikirkan..

Bukankah kita sudah berpisah?
Mengapa kau terkejut saat ku balas kini ku sudah berpunya?
Padahal kata putus jelas aku katakan..
Usah biarkan aku menjadi serba salah..
Jangan katakan aku perempuan curang..
Jangan anzt..

Buat Wan, sedarlah Wan..
Syg di sini ingin benar meluahkan apa yg sedang melanda diri..
Tapi Wan terlalu sibuk..
Sy tahu awak kerja..sy tahu awak penat..
Sy tahu awak syg sy..
Tapi sekali sekala, sy ingin sangat bermanja dgn awak..
Teringin sgt diri dibelai seperti pasangan kekasih yg bercinta..
Seandainya pengorbanan yg Wan lakukan sy x nampak,
Maafkanlah syg..
Sy cuma manusia biasa yg inginkan belaian kekasih..

Tapi Wan jangan risau ae, walau berjuta kumbang yg dtg cuba hinggap di hati ini, syg tetap setia dgn Wan..
Wan kerja rajin-rajin ye..Jaga diri baik-baik..Ummi syg Wan..
Selagi kita bergelar kekasih, hati sy hanya ada nama awak..
Percayakan saya, seperti mana sy percayakan awak ye..
Sy tunggu sms/ call dari awak untuk yg kesekian kalinya..
Sy harap malam ini awak sms/ call sy..Amin..
Bantu sy untuk terus setia pada kamu ye Laling..
I love U.. ^_^"

p/s : menanti dengan penuh kesabaran..

2 sms yg ku terima menggugat fikiran..~_~

Eh, jap lagi oral mandarin, study jap la.. :)

0 comments:

Post a Comment