Thursday 2 June 2011

Abang Shahir

Kisah abang Shahir a.k.a Ca'ir. Dia ni abang angkat aku. Tapi aku tak tahu lah dia ingat lagi ke tak yang aku ni adik angkat dia. Haha!

Ceritanya bermula masa aku form 4. Aku ni dulu peramah orangnya. Mana-mana lelaki aku tegur. Aku paling suka menyakat lelaki yg pemalu. Lagi dia malu, lagi rancak aku sakat. Nakal budak sekolah. Tapi nakal aku tak de lah sampai melampaui batas. Sekadar sakat mulut je, tak ada pegang-pegang.

Masa aku form 4, ramai abang-abang form 5 yg kacak-kacak. Abang aku sendiri pun form 5. Dia pengawas masa tu. Pelajar skema sekolah aku. Sebab tu ramai yg tak percaya yg kitorang adik beradik. Perangai jauh berbeza. =D

Dulu aku ada minat Syafiq a.k.a Along. Dia ni pandai menyanyi. Ada sekali tu dia nyanyi, sedap jugak suaranya. Ada band sendiri lagi. Tapi ramai betul peminat dia. So ramai lah pesaing aku. Haha. Dia ni ambik sama subjek dengan aku. Budak akaun. Lagi la aku suka.

Tapi dia ni jenis tak melayan perempuan. Bila aku pandang je, dia buat bodo. Sampai aku putus harapan dengan dia ni. Lastly aku pun malas nak terus minat dia. Lepas tu macam mana ntah aku kenal Syahir ni. Kitorang banyak borak dalam mesej. Bila jumpa depan-depan, buat macam biasa je. Syahir ni sama jugak. Dia 5 Akaun. Aku 4 Akaun. Bila tak paham, buat-buat tak paham, aku tanya la dia. Saja-saja nak merapatkan silaturahim. Haks~

Makin lama kenal dia, makin aku minat pulak. Cara dia caring sangat. Rasa macam bahagia jek. Cinta monyet! Tapi malangnya aku seorang je yg ada perasaan tu. Dia tak ada pun. Ni lah masalah aku, bila orang yg minat aku, aku tak minat dia. Bila aku minat orang tu, orang tu tak pandang aku. Parah! =.=

Aku banyak kali jugak bagi hint "kalau kita couple...". "Syahir suka ummi x?"..Apa ntah lagi. Dia tak ada respond pun. Hurm. Then aku pun mesej la, "kalau Ca'ir jadi abang angkat ummi boleh x?" lepas tu dia balas "ok". Yesss! Masa tu aku rasa happy sangat. Baru aku paham perasaan budak-budak yg happy bila aku terima diorang jadi adik angkat aku. Hehehe.. >_<

Lepas dia abis spm, aku form 5. Kitorang contact lagi. Dia dapat poli dekat Sabak Bernam. Masa aku masuk form 6 terus lost contact. Tapi sekarang ada la jugak contact sekali sekala. Masa aku buat fb, baru jumpa balik. Dia dah couple. Awek dia cun! Untunglah perempuan tu dapat pakwe caring. Aku nampak diorang bahagia je~

p/s : hope Ca'ir jemput aku bila diorang bersanding nanti. Jemput sebagai pengapit lagi elok. Leh la aku makan lauk pengantin! Haha.. =D

 Eh tersilap Shahir pulak..=D

0 comments:

Post a Comment