Monday 13 June 2011

Esok Datang Kerja!

Hye all..! Tadi aku mulakan pencarian kerja. Cari duit sambil mengisi masa lapang. Hehe. Esok aku dah mula kerja sebagai .. hurm tak tau lagi. Dekat The Store, Sg. Buloh..Alhamdulillah..

"Tumpang tanya, sini ada jawatan kosong?" aku mulakan bicara.
"Hurm..tulis nama, ic dengan no hp", cashier tu hulur sehelai kertas dengan sebatang pen biru.

Aku pun tulis lah dengan muka kusyuknya.  Masa tu dekat situ ada 4 orang memerhati.  =.=
"Umur berapa?" cashier tu tanya.
"22", aku jawab dengan penuh berkeyakinan.
Muka diorang semua macam tak percaya je. Lepas tu depa tengok no ic aku.
Dengan berperwatakan matang, aku senyum ikhlas.
Aku tengok muka diorang muka baik, muka adik-adik. So ak  saja nak bagi diorang respect akak ni! HAHA. =D

"Esok datang kerja".
Wah! Senang pulak. Tulis 3 benda tu je dah dapat kerja.
"Ok..!" muka happy! ^_^
Ada lah aku tanya sikit-sikit.
Tapi position dgn salary bincang esok. Janganlah gaji ciput. Huu~

* Lepas tu aku dengan Along aku pun ronda-ronda lagi, usya kot-kot ada kerja yg lagi baik.
Ronda punya ronda....

"Along, mana kedai yg dah confirm nak keje esok tu?" aku tanya Along aku ni. Sebab ak dah lupa! aiyak +_+
Along aku pun cari-cari balik.

*Setengah jam kemudian...

"Mana eh kedai tadi?" Along aku pun dah pening. Parah!

p/s : Esok aku kena keluar rumah awal lah nampaknya.
1st, aku tak arif lagi jalan area sg. buloh ni.
2nd, kena cari kedai tu pagi-pagi esok!

Minta-mintalah aku jumpa kedai yg betul! Huh..
Cabaran Menanti! Takut + Nervous~

0 comments:

Post a Comment