Thursday 2 June 2011

Hafizuddin Manja vs Badrul Brutal..

Haa..Tajuk macam dua lelaki bergaduh kan. Hehe. Aku nak sambung cerita pasal adik angkat aku je. Kali ni, adik angkat ke-3 dengan ke-4 pulak. Hafizuddin dengan Badrul. Diorang ni sebaya dengan adik aku, Alin kocik. Satu kelas lagi. Macam2 perangai. =D

Mula2 aku kenal hafiz ni. Aku tak berapa ingat macam mana kitorang kenal. Yang pasti, dia nk try tackle adik aku. Tapi aku tak bagi la adik aku couple dengan dia. Dari segi luaran memang nampak macho, tapi dalaman manja yg amat! Sikit2 nak merajuk. Cakap silap sikit nak merajuk. Perangai dia pulak, bila merajuk, off hp. Aku ni mulut main lepas, tak bertapis. Selalu la budak tu makan hati berulam jantung. Bila dia merajuk, aku mesej la kata "sorry". Tunggu lama tak balas, buat miss called, rupanya hp dah off. Haa lantak ko lah. Aku paling lemah bab memujuk! Bila dia dah ok, pandai pulak dia mesej aku.

Sebab tu lah aku tak bagi adik aku ni couple dengan dia dulu. Kalau couple, derita adik aku tu kot. Huhu. Ada satu hari tu, geng2 aku dapat kesedaran sikit. Nak spm kan, jadi kitorang buat study group. Buat kat kantin je. Punya la ego tak nak masuk library. Bagi aku, library untuk budak skema jek. Betapa prejudis nya! Huu~

Budak hafiz ni ntah tunggu siapa, aku tengok dia sorang2, aku pun tegur la. Nak borak2. Boleh pulak dia pandang tempat lain, cakap ye, a'ah, hehe. Pastu dahi asyik berpeluh je. Tak paham dengan perangai dia. tak lama lepas tu aku blah. Nervous apa budak tu nak borak dengan aku?

Adik angkat yg keempat aku ni pulak, Badrul. Aku mesej2 dengan dia lepas aku habis form 5. Sekali dua la terserempak, tapi tak pernah bertegur. Sekadar senyum je. Kenapa aku kata dia ni Badrul Brutal?Sebab dia ni suka merempit. Sekali accident tak boleh bergerak berapa bulan ntah. Punya parah. Selamat umur panjang. Masa kitorang sah jadi adik beradik angkat ni, dia punya lah happy. Sampai sekarang aku tak paham, apa yang happy sangat bila jadi adik beradik angkat ni? Hurm. Buntu2.

Hari tu aku dengar cerita dia dapat kerja dekat tempat kawan ayah dia. Asyik kata bosan, bosan, bosan. Pelik. Masa kerja pun boleh bosan? Bila tanya buat kerja apa, dia jawab duduk office tunggu panggilan dari pelanggan. Memang la bosan sikit, jadi aku sarankan dia baca la buku2, buat tambah ilmu. Tak makan nasihat pulak tu.

Badrul ni sekampung dengan ex aku. Bila aku bagitau Badrul yg aku couple dengan Joe, dia macam tak percaya. Bila aku cakap dengan Joe, Bad tu adik angkat aku, Joe tak bagi aku contact Bad. Aihhh macam2 perangai. Padahal diorang tu sekampung. Patutnya suka la bila dah saling mengenali. :)

p/s : Kisah budak dua orang ni tak panjang sangat. Sebab tu aku gabungkan sekali. Yg sama perangai diorang ni, segan-segan bila jumpa aku. Pemalu la sangat~

 Kalaulah terjatuh. Kan parah. Bahaya!

0 comments:

Post a Comment