Thursday 2 June 2011

Mior Cute..Afdzal Hensem!

Haa sambung balik menulis. Pagi tadi dah tak larat. Letak kepala kat bantal empuk, terus terlelap. Entri ni sambungan dari Tiqah. Kisah adik beradik angkat aku. Yg ni no 6 dengan 7. :)

Budak dua orang ni, aku kenal masa SMK Kesuma, form 6. Mior form 4. kira muda 2,3 tahun dari aku. Muka budak ni cute! Ala-ala actors Hong Kong. Bila tengok muka Mior ni, rasa sejuk je mata memandang. Tapi budak ni pemalu bukan main. Bila terserempak, dia mesti lari! Punyalah.

Aku sebagai senior kat sekolah baru aku tu, buat rileks je lah. Adik-adik nak meningkat remaja. Masih mencari2 identiti diri. Biasalah tu. Hee. Tak lama lepas tu aku dengar cerita dia minat dekat aku. Lah! ceritanya. Patut la selama ni lari-lari bila jumpa. Jantung berdegup kencang lah tu. Haha. =P

Aku cool je. Sebab taste aku bukan adik-adik. So tak de lah aku nak cover-cover cun bila jumpa dia. Selamba je. Disebabkan muka Mior ni cute, dia pun ramai peminat jugak. Adik-adik perempuan ramai yang usya dia ni. Ada jugak la adik gedik yg jeling kat aku sebab Mior asyik duk usya aku. Haha lawak! Aku balas jelingan tu dengan senyuman ikhlas. Aku paham perasaan budak tu. Jeles. Aku pun perempuan kan. ^_^"

Tak lama lepas tu, Mior mintak no. Aku bagi, sebab kenal kan. Dalam mesej bukan main rancak lagi budak ni. Cakap lancar je, tapi bila terserempak macam nampak hantu. Confirm lari. Bila sah jadi adik angkat aku, dia luahkan la perasaan dia. "sebenarnya Mior sukakan kak ummi". Dalam mesej, tak mungkin cakap berdepan. Huu. Aku dengan cool balas, "jadi adik beradik angkat kan lagi best, lagipun akak dah ada pakwe. Mior ni cute, nanti mesti dapat awek yg lagi ok!". Lepas tu dia balas "ok tak pelah". Selang 3 hari, kitorang lost contact. :)

Kisah Afdzal pulak lagi tragis. Budak ni form 1 masa aku form 6. Punyalah jauh jarak umur. Tapi Afdzal ni matang. Nama je form 1, tapi cara pemikiran dia sama macam budak form 5. Apa2 pun, umur tetap tak boleh diubah. Sematang mana pun budak tu, aku tetap tengok pada umur dia. Hik. Budak ni mix Melayu + Pakistan. So muka dia kira hensem la jugak. Nampak warak. Pengawas sekolah. Kelas pertama. Kira package lengkap. Ada karisma.

Ramai jugak la peminat budak Afdzal ni. Disebabkan dia ni pengawas, selalu la dia lalu lalang depan kelas aku. Apa motifnya pun aku tak tahu. Sebab baris kelas aku memang khas untuk budak form 6 je. Ada sekali tu hp aku bunyi, tengok no baru. So aku tanyalah "siapa ni?". Dia balas "secret admire". Ah malas aku nak layan. Lepas tu no tu call, aku pun angkat la. Borak punya borak, rupanya budak Afdzal ni punya no. Bila aku tanya mana dapat? Dia jawab "dapat dari kawan akak". "Siapa?". "Rahsia".

Hek eleh budak ni. Pandai pulak dia cari no aku senyap-senyap kan. Tak pe lah. Perangai dia ni memang berlawanan la dengan perangai Mior, bila terserempak, dia mesti tegur, "Hye kak". "Assalamualaikum kak ummi". "Akak nak pergi mana?". "Sihat kak?". Peramah betul dia ni. Aku pulak yg naik segan nak jumpa dia. Huu. Kadang2 tu aku tak nampak dia, dengar suara je. Bila toleh, oh dia belakang aku rupanya. Tak perasan. Betapa peramahnya kan. Huhu.

"Akak jadi akak angkat saya boleh?". Hurm. Bila aku tanya "kenapa pilih akak?kan ramai lagi akak2 form 6 kat sini. Kak ayun, Kak syima, Kak mira". "Sebab akak cute, kecik2 comel je". Pergh. Bosan aku bila orang balas macam ni. Memanglah bersyukur bila ada orang puji. Puji ciptaan Ilahi. Tapi aku paling tak suka orang nak berkawan dengan aku, nak jadi adik angkat sebab rupa paras. Habis kalau aku accident muka dah teruk. Badan dah remuk. Bukanlah minta, tapi pikir masa depan. Kalau orang berkawan dengan niat macam tu, bila aku dah hilang kesempurnaan wajah, siapa lagi yg akan ada di sisi aku? Hurm.

Tapi aku terima jugak la. Afdzal ni selalu contact aku. Caring jugak. Dia cari fb aku. cari no baru aku. sebab aku dah tukar no. Mana dia dapat ntah. Banyak betul sumber dia kan. Layankan je lah~

p/s : ada jugak lagi sorang budak form 5, Razi. Dia pun nak jadikan aku akak angkat dia. Tapi dia cakap macam tu lepas aku tolak ajakan couple dia. "Kalau kita jadi adik beradik angkat, kira up sikit la dari pangkat kawan". Macam tu pulak alasan dia. Hurm. Susah aku nak terima adik angkat yg berfikiran macam tu. =.= (aku suka panggil diorang ni budak, sebab umur bawah aku. budak-budak. haks =D)

Louis Koo (macam muka Mior)
Cute kan?
Aku minat betul dekat LK ni! ^_^

0 comments:

Post a Comment