Tuesday 28 June 2011

Antibodi?

Hari ni hari selasa. Hari cuti kerja aku. Fuhhh..! Lepas penat bekerja, cuti sehari rasa macam best giler.

Biasanya bila aku pergi kerja, tak pernah-pernah hujan pagi, tapi semalam (isnin), tiba-tiba pulak hujan. Hujan rahmat. Dengan berbekalkan sweater akak aku, aku pun redah la hujan tu. Tup2 tengah hari tu jugak demam. Parah! Kerja sampai pukul 10 malam, tapi pukul 12 tengah hari aku dah tak larat. Nak tak nak kena bertahan jugak lah. Sebab tempat kerja aku tu kurang staff. So dengan rasa penuh tanggungjawab n komited akan kerja, aku gagahkan diri. Ceh.. :)

Pukul 7 memang aku tak tahan dah. Kejap-kejap aku duduk. Tapi kerja kat kedai kan, customer datang tak kan la nak duduk. Bangun tanda menghargai orang datang. Tapi aku tak serve la. Muka dah pucat, cakap pun tak larat. Kepala memang pening. Dugaan betul. So aku mesej akak aku, minta tolong jemput.

Balik tu akak n adik aku dah terpacak kat depan pintu The Store, so adik aku bawak motor balik, aku naik kereta. Dalam kereta elok sikit la. Kalau aku yg bawak motor, mau jadi kes excident, bukan minta, tapi nampak la risiko nya. Sian kat adik aku ni, dia tak tahu jalan balik coz baru je sampai sini. Sesat sekejap la minah kocik tu. Muka dah cuak je ~

Sampai rumah, aku mandi terus tidur. Lena giler! Tapi pukul 1 pagi aku terjaga. Badan dah menggigil pulak. Bertahan je la. Pukul berapa terlena balik pun aku tak sedar. Selamat hari ni cuti. Dapat la rehat sikit. Badan dah rasa okey. Sok kerja balik. ^_^

p/s : mana pergi antibodi aku ye? baru kena hujan sikit dah demam tahap gaban. aisyh. Kena banyakkan bersenam kot..


Bila demam, badan panas. Tapi hakikatnya kita kesejukan.. =.=

0 comments:

Post a Comment