Wednesday 1 June 2011

Pensil - 2008

Aku baru lepas tengok cerita Pensil. Filem ni diterbitkan tahun 2008, tapi aku baru tengok. Agak ketinggalan la. Huu~

Komen pertama aku pasal cerita ni, cerita ni berjaya buat aku menangis! Memang aku nangis jek. Kejap gelak, kejap nangis. Sama macam aku tengok cerita Aku Tak Bodoh.

Pengajaran dengan nilai murni dalam filem ni banyak. Tapi yang utama, janganlah kita menghina, memperalatkan, dan merendahkan orang yang kurang upaya dari segi mental dan fizikal. Setiap manusia adalah ciptaan Allah. Sekiranya kita menghina atau merendahkan kelemahan seseorang, itu samalah seperti kita tidak bersyukur dengan apa yg kita ada.

Setiap manusia juga diberi kekuatan dan kelebihan. Jadi setiap dari kita boleh berjaya jika kita tahu caranya. Usaha tangga kejayaan!

 Badrul

p/s : kalau ada sambungan filem Pensil ni, aku nak tengok. Hope pengarah filem ni buat sambungannya, buat liku2 hidup Badrul di KL untuk berjaya. Mesti ramai jugak yg nak tengok nanti..~

0 comments:

Post a Comment