Thursday 2 June 2011

Kila Kecik!

Sedap tak sebut nama Kila Kecik? Hehe. Yang ni adik angkat aku yg kedua.

Kisah kitorang ni tak da la semisteri macam kisah Tiqah. Huu. Kila dengan Tiqah ni sebaya. Tapi aku kenal Kila masa aku form 5. Senior kat sekolah time tu. Muka kerek, jalan kengkang jek. Haha! Kila ni junior aku, sama uniform. Sebab aku senior, up sikit la. Aku renjer puteri, dia pandu puteri. Ada beza tau. Hehe.

Tapi junior2 pun, diorang join camping sama dengan aku. Tidur satu khemah lagi. Budak-budak remaja sekolah ni biasalah, bila dengan geng, jalan mendongak. Kepak terbukak jek. Tapi bila sorang2, mengalahkan budak skema. Serupa macam adik yg baru daftar nak masuk tadika. Huh. Masa tu budak batch aku tak nak join camping. Aku sbg s/u, paksarela jek join. Yg lain semua junior. Nak control diorang satu hal, nak control budak sekolah lain pun satu hal. Selamat la semuanya tak ada yg kepala batu. Dengar cakap + berdisplin. Fuhhh!

Lepas dari camping tu ok la. Satu hari tu, adik aku tanya "Lang, kila nak no ko". Eh? "Pesal dia mintak kat ko lak?". Kebetulan adik aku ni pun pandu puteri jugak. Masa perjumpaan tadi diorang jumpa. Hehe. Aku ponteng perjumpaan tu. Asyik perjumpaan je. Tapi tak ada buat apa2. Baik aku cabut balik rumah. Cepat balik, cepat sampai rumah, cepatlah aku rehatkan diri. Haha. "ko bagi je la," aku cakap kat Alin kocik. Esok tu Kila mesej. Aku pun balas la.

Mesej punya mesej. "kak ummi, boleh tak kila jadikan kak ummi akak angkat kila?". Aih sudah. Sorang lagi. Layankan je la "hehehe serius ke? kak ummi ok je". Ayat susun cantik je. Jaga hati adik2. Haks. Lepas tu lagi rancak pulak kitorang mesej. Masa tu aku jenis hp sentiasa di tangan. Al maklum lah baru pakai hp. Pagi habis kredit, petang pergi top up. Padahal duit bukan ada pun masa tu. Aku pun tak ingat mana aku dapat sumber duit top up tu. Haha.

Dalam mesej mesra. Bila depan2, aku ni serius sikit. Ego tinggi kan. Huu~ Ada sekali tu, kitorang terserempak. Aku nak balik sekolah, Kila baru datang sekolah. Dia punya excited nampak aku kot, terus datang peluk aku! Wahhh pelukan dia punya kuat. Jenis tulang tough ni. Aku dah la tak suka peluk2 ni. Kawan2 aku tengok lagi. Lagi aku benci bila tudung aku renyuk. Aisyh. Jatuh la saham depan laki2 kacak =.=

Perangai pelik si Kila ni, bila dia mesej aku sibuk tanya pasal adik aku, Alin kocik tu. Bila dia mesej adik aku, sibuk tanya pasal aku pulak. Hurm. Kila ni manja orangnya. Byak jugak aku tahu pasal kisah hidup dia. Share problem.

p/s : masa aku sem 3 lepas, aku dapat tahu Kila masuk form 6. Rupanya sama kelas dengan Tiqah. Elok la diorang tu. Sama2 belajar satu kelas. :)

0 comments:

Post a Comment